Dzvinka_Zagayska_176 копія.jpg

Dzvinka Zahayska


Game

Людство грає в ігри з доісторичних часів 

Моделюючи певний вид діяльності гра може бути з певною метою або заради самого процесу 

Починаючи з ритуальних ігор з розвитком цивілізації ігри ставали складнішими і відобразили практично всі сфери життя людини. 

Здатність людини грати в ігри це одна з важливих соціальних функцій. 

В грі ми навчаємося, комунікуємо, пізнаємо, досліджуємо; Шиллер вважав гру одним з проявів естетичного та духовного життя людини. 

Оскільки вона не має утилітарної мети та здійснюється за бажанням а не за потребою чи примусом - гра, на його думку, дозволяє пізнати прекрасне, вона піднімається над щоденною рутиною. Гра є однією з важливих форм існування людини.  Хаотичний набір знаків, символів,  кольорових абстрактних плям та форм творить персональний ігровий простір, в якому кожен може віднайти власні асоціації виходячи з свого життєвого досвіду, знань та світосприйняття. Цикл робіт створений заради самого процесу творення. Вільний від чітких змістовних навантажень та керований лише суб'єктивним  естетичним та композиційним розумінням через призму власного авторського світорозуміння у форматі гри. 

Роботи створені в техніці живопису на склі. Це частина проекту "Гра" 2021 який зараз еспонується в Центрі сучасного мистецтва в місті Івано-Франківськ. Роботи натхненні спостереженням за тим, як росте та розвивається моя дитина, як вона мислить. Коли процес гри постає основним рушієм розвитку та росту людини. Даний проект відображує також мій власний досвід сприйняття світу. В ньому кожен може віднайти власні асоціації та розуміння через візуально знайомі форми чи колірні співвідношення. Досліджуючи тему традиційної культури та орнаментики для мене є надзвичайно цікавими є світоглядні уявлення  народів давніх культур та їх трансформація в сучасному світі. Символіка, на мою думку є однією з важливих елементів світоукладу в суспільстві. Цикл робіт під назвою ''Гра" є частиною дослідження власного світорозуміння, спостереження, духовних пошуків на рівні не свідомого. Головною наскрізною тезою тут є світоглядне уявлення про три світи - підземний світ (наші предки, минуле), світ людей (теперішній час) та світ небесний, світ богів (майбутнє). Оскільки він створений у форматі гри - свідомо керований лише суб'єктивним естетичним та композиційним розумінням.  Для мене розвиток цивілізаційних процесів асоціативно перегукується з розвитком дитини. Коли інформація закладена в ранньому дитинстві формує основний вектор розвитку та стержень мабутньої особистості. Так само ранні світові культурні та духовні надбання у формі символів та знаків є важливою частиною сучасного світу.  

BIO

Народилася у Львові 8/12/90

виросла в Дрогобичі 

 

ОСВІТА 

2013-2014 рр аспірантура ЛНАМ кафедра історії та теорії культури

2007-2013 рр. магістратура ЛНАМ кафедра Монументального живопису 

СФЕРА ЗАЦІКАВЛЕННЯ 

Народне і наївне мистецтво, традиційна культура, символіка, Працюю в галузі станкового та монументального живопису, графіки (традиційної та експерементальної), книжкової ілюстрації (декілька дитячих КНИГ Видані в Нью-Йорку. ("Winter light book"). Ілюстрація поеми Дмитра Павличка "Веселка"). Живопису на склі, Автор понад 1000 авторських писанок, які знаходяться в приватних колекціях в Мексиці, Канаді, США, Німеччині, Польщі, Австралії. Учасник всеукраїнськиї та міжнародних виставок. Професійно займаюся фотографією, Координатор соціальних, благодійних, культурно-мистецьких проектів, пленерів, майстер-класів.